• Ta deg tid til å puste dypt

    “Hvis du mestrer kunsten å puste (riktig) har du styrken, visdommen og motet til ti tigre”sier et kinesisk ordtak.

    Når vi puster inn, sendes oksygen ut til cellene via blodet og når vi puster ut, kvitter kroppen seg med karbondioksyd.

    Men det er den DYPE pusten som er mest betydningsfull, den pusten vi bruker når det ikke er noe stress rundt oss. Det er denne pusten som gir immunforsvaret vårt de beste arbeidsvilkårene. Vi må sette av tid til denne dype pusten, sette av tid til fred og ro.

    Pust dypt inn gjennom nesen og med lukket munn.Hold pusten ei lita stund før du puster en laaang utpust gjennom munnen. Gjenta.

  • Sitte på huk…..

     

    Hvor mange timer sitter du i løpet av en dag? Sitter du og ser på TV nå kanskje? Det gjør jeg også, men se hvordan jeg sitter!

    En øvelse som er verdt å teste ut er dype knebøy, som ungene i sandkassa gjør med den største letthet!

    Prøv å sitte slik 1 min! Så kan du jo øke til 10 min på sikt?

     

    Klikk her for å se mer

  • Lavendel

    Lavendel er en av de eteriske oljene jeg bruker mest av under massasjebehandlingene. Den har overlevd gjennom tusener av år og dens gode egenskaper er forbundet med evnen til å balansere kroppsfunksjoner og sinnsstemninger. Klikk her for å se mer

  • Ingefær

    Ingefæroljen har en varm, krydret og sensuell aroma.

    En massasjeolje jeg bruker mye ved muskelverk, reumatisme og ved dårlig blodsirkulasjon.

    Jeg blander den ofte med  sitrus og neroli.

    Klikk her for å se mer

  • Tid for bevegelse!

    Er du småbarnsmor eller småbarnsfar? Er du mormor eller farmor, morfar eller farfar?

    Da vet du hvor mye barnet/barna beveger seg! Har du prøvd å følge de?

    Du har sannsynligvis blitt sliten av å holde de i aktivitet! Jeg snakker for meg selv! Jeg er i generelt god form, men du verden så sliten man kan bli av å være med og på!

    Noen dager får jeg denne beskjeden på klokka mi: Tid for bevegelse. For det meste holder jeg meg i daglig aktivitet, som her på ski. Må være i form som jobber med kroppen hver dag.

    Hva gjør du for å holde kroppen i form?

     

  • Kjevespenninger

    Mange sliter med kjevespenninger.

    Jeg avslutter hver massasjebehandling med ansiktsmassasje.

    De fleste syns det er godt å bli avspent i ansiktet under en slik behandling.

    Stress kan føre til kjevespenninger.

    Muskelknuter kan belaste leddflatene i kjeveleddene.

    I tillegg til å bli massert kan det være greit å gjøre noe selv også, for eksempel å tøye kjevemusklene slik jeg demonstrerer i videoen over.

    Klikk her for å se mer

  • Parbehandling

    Gjør som dette paret, finn på noe nytt sammen!

    Sett av en god time i fred og ro.

    • Først får du nyte et deilig fotbad.
    • Deretter blir du sittende med en fotkur og får varme sokker utenpå.
    • Til slutt får du fotmassasje fra føttene og opp til knærne
    • En god smoothie, vann, te og kaffe serveres.

    Begge to får samme behandling og dere er i samme rom.

    Du finner behandlingen i utvalget når du går direkte til varhelse.no/bestill

  • Ansiktsmassasje er bare sååååå godt!

    Hva med å “arrangere” en ansiktsbehandling for en hjemme?

    Eller: Masser deg selv hver morgen og kveld når du renser huden og legger på øyekrem, dagkrem eller nattkrem.

    I videoen får du se hvordan jeg gjør det her på klinikken.

    Vi har mange muskler i ansiktet og det er viktig at også disse stimuleres som musklene ellers i kroppen.

    Klikk her for å se mer